Historie PPC
Jednou z nejvíce používaných druhů internetového marketingu je PPC reklama. PPC reklamu můžeme nazývat nejúčinnější formou marketingové komunikace na internetu. Účinnost reklam je vysoká z důvodu nejen relativně nízkých nákladů, které do ní vkládáme, a také na skutečném přesném zacílení na konkrétní zákazníky. A jak vlastně PPC systémy vznikly? Historie PPC reklamních systémů se začala psát v září roku 1997, kdy byla založena společnost Overture (tehdy pod značkou GoTo.com). 1 Následně roku 1998 byl spuštěn první systém zobrazující placené výsledy ve vyhledávání na základě nabídek inzerentů na konkrétní klíčová slova, tedy základní model PPC kampaně jak ji známe dnes. „Zakladatelem PPC systémů, ve kterých inzerenti platí za skutečné přivedené návštěvníky, nikoliv za pouhé zobrazování reklamy, je Bill Gross.“2 Na začátku PPC systému ve výsledku vyhledávání tehdy dominovaly především velké weby a relevance výsledků byla oproti dnešní době velmi špatná. Nyní se samozřejmě v PPC systémech prosazují i menší firmy. PPc reklamy jsou vhodné jak pro prodej zboží, tak také pro propagaci značky.